Enjoy every moment in Namibia

青年海外協力隊として、ナミビアで活動する約1年9か月

起き上がり小法師見て元気出そ

f:id:fuca-0211:20171012034551j:image

最近は朝焼けを見ながら登校し、夕焼けを見ながらランニングという、素敵な毎日。

今日は4Aで撃沈。どうやったら話を聞かせられるのだろうか。きのうの算数の時間はMr.ハウシクの授業を大人しく聞いたではないか。なぜ私の時はそうならないのだろうか。

英語がわからないから勉強もわからずつまんないから聞かない。のも1つの原因だろうし、叩くための木の棒を使うか使わないかということもあるだろうが、それだけじゃないよな〜。授業をもっと楽しくして、勉強するの楽しいなって思ったらきっと聞くはず。今日は悶々と悩んでましたが、悩みながらやってくしかないですね。とりあえず私が楽しまないとですね。

隊員の同期が福島でくれた起き上がり小法師で遊んで元気出します。

帰ってランニング中、きのうも今日も違う女の先生に、明日から私も一緒に走るわ!と言われたけど、いつ一緒に走れるか楽しみにしております。走ってるとオシマ〜も声をかけてくれる子がたくさんいて、嬉しくなるし、気分転換になります♪運動、いいな!

f:id:fuca-0211:20171012034331j:image

こちらはきのう、ノンドンガという木の実を石を投げて落とそうとしている子たち。

Today, I was depressed at 4A class. How can I make them listen to me? They can't understand my English →they can't understand→it's not interesting→they don't listen to me. It's one the reason but not only because my English. I have to make class fun and make feel them studying is fun. It's difficult but I have to. and I also have to enjoy teaching. 

After school, while I'm running, I met some teachers. And they said I will join from tomorrow! I'm looking forward to when they will join to me. While running, many students call my name, it makes me feeling better. Running is nice!