Enjoy every moment in Namibia

青年海外協力隊として、ナミビアで活動する約1年9か月

強風吹き荒れる

今日は放課後にアンダー15のサッカーの試合がありました!

ルパラという近くの村から選手の子がやってきて、ブンヤと対決です。

ちょっとだけ見に行って主催している人に話を聞いたら、ナミビアの漁業組合的なところがやっているプロジェクトで、魚の会社のプロモーションも兼ねて、各地を回って試合をしているそうな。その会社の人が今日のユニフォームも靴下も水も試合後のお弁当とジュースと果物もくれます!🍊リッチ!

日本の子もナミビアの子もサッカーが好きなのは一緒ですが、違うところもあり。

f:id:fuca-0211:20171013045655j:image

よく見ると、ほとんどの子が靴下だけでプレーをしてます。下が砂浜のようだとはいえ、ボールは普通のサッカーボールだし、かなりきついのでは…とまたもや思うんですが、そんなことはお構いなしに駆け回っています。ブンヤの勝利!

試合中、なんどか竜巻みたいな強風が吹き荒れ、子どもたちが逃げ惑って右往左往。

f:id:fuca-0211:20171013045721j:image

最近よくあります。暑いせいかな?本当に最近暑くなってきて、今日は35度。来週は39度くらいまで上がりそう。ひえ〜。

強風吹き荒れるのは、外だけでなく、教室でもでした。4Aにて、ぶちぎれ。久々に怒りすぎて声を枯らしてます。さすがに驚いてました。こっちも本気で準備してるから、それをコインで遊んでたり喋ってたりされると、他の子の邪魔にもなるか怒れてくる。その後は話ちゃんと聞けてたかな。くどくど言ってるつもりではありますが、私の授業でのルールを確立していかないといけないなと思います。でも今日は準備したぶん、子どもたちが楽しんでいたように思えます♪

Today's afternoon, there was the U-15 soccer match between Bunya and Rupara. This is program of Namibian fishery organization. It was also a promotion for Namibian fish company. That company gave uniforms, socks, water, foods, fruits and juices! Gorgeous! 

Children love soccer. It's same with Japan. But something different. I realized most of players didn't wear shoes. Only wore socks. It must be hard but it didn't matter for them. Bunya won! 

During the match, strong wind like tornado brew several times. Maybe it because today was really hot. The tempature was 35 degrees! Students ran away from tornadoes. 

Tornado has also brew in my class. At 4A, I couldn't stand to chatting and playing with coins in my class. I got sooo angry. They seemed be shocked. But after that they listened to me well. I need to build the rule in my class.